راهنمای تصویری تنظیم Catch-all email در Plesk

در انجام مکاتبات روزمره با استفاده از ایمیل، بسیار مشاهده می گردد که افراد آدرس های ایمیل مقصد را فراموش کرده و یا نام اکانت ایمیل را به اشتباه و یا به همراه غلط املایی وارد می کنند که در حالت پیش فرض این ایمیل های ارسال شده به همراه یک پیام خطا مبنی بر موجود نبودن آدرس ایمیل در دامنه مقصد به فرستنده ایمیل برگشت زده شده و او را از عدم امکان تحویل ایمیل آگاه می کند.

شما کاربر گرامی با استفاده از قابلیت Catch-all email می توانید تنظیماتی را اعمال نمایید که این ایمیل های ارسال شده به سمت اکانت های از پیش ایجاد نشده دامنه شما به جای برگشت خوردن به یک آدرس مشخص و معتبر بر روی دامنه شما forward شود تا در این حالت ایمیل های ارسال شده را از دست ندهید.

البته توجه فرمایید اعمال این تنظیمات به صورت بلقوه موجب افزایش احتمال دریافت اسپم و هرزنامه بر روی اکانت ایمیل شما نیز خواهد گردید.

جهت فعال سازی این قابلیت در کنترل پنل Plesk می توانید مطابق مراحل زیر پیش روید:

  • گزینه Mail را از منوی بالایی کنترل پنل انتخاب فرمایید:

 

asd

 

  •  گزینه Change settings را در قسمت Mail انتخاب و اکانت مورد نظر را باز نمایید:

 

ggg

 

  •  در این بخش تنظیمات را از حالت Reject خارج نموده و بر روی حالت " Forward to address " تنظیم نمایید.
  • در کادر کناری این قسمت، آدرس اکانت ایمیل اصلی خود را وارد نمایید. (ایمیل های ارسالی به آدرس های غیر معتبر و یا از پیش ایجاد نشده به این آدرس forward و ارسال خواهند شد.)
  • بدیهی است که آدرس ایمیل استفاده شده در این قسمت می بایست یک اکانت معتبر و از پیش ایجاد شده بوده و امکان مدیریت آن برای شما موجود باشد.

 

gf


آخرین بروزرسانی
۱۳ شهریور ۱۳۹۵ 
تعداد کلیک
۳,۱۸۷

ارسال نظر


نام را وارد کنید
پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید