ماژول فرم های الکترونیکی پیشرفته

فایلهای مرتبط

فرم الکترونیکی 36

   فرم‌های الکترونیکی پیشرفته

 

 

 کاربرد: از طریق این ماژول میتوان فرمهای مختلفی در سایت ایجادکرد و به بازدیدکنندگان سایت اجازه داد که فرم‌ها را پرکرده و برای سایت ارسال نمایند.این ماژول، فرم‌ساز می‌باشد و امکان گزارش‌گیری از تمامی فرم‌ها را در اختیار ما قرار می‌دهد. برای ایجاد یک فرم و فیلدهای مربوط به آن باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهیم:     

 امکانات :

• طراحی و تولید فرم‌های الکترونیکی با تمام مشخصات مربوطه 

• نگهداری فرم‌های پرشده توسط بازدیدکنندگان پورتال در بانک اطلاعاتی 

• ارسال فرم‌های پروژه توسط بازدیدکنندگان پورتال به یک یا چند پست‌الکترونیکی اختصاص‌یافته 

• دسته‌بندی موضوعی فرم‌های الکترونیکی و فرم‌ها بر حسب سازمان مرتبط

• پیگیری فرم ارسالی 

 

برای ایجاد یک فرم و فیلدهای مربوط به آن باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهیم:

 

arrow   بازکردن ماژول

arrow ایجاد فرم (از طریق گزینه فرم جدید)

arrow ایجاد پنل( از طریق گزینه پنل جدید)

arrow ایجاد فیلدهای فرم(از طریق گزینه فیلد جدید)      

arrow فهرست فرم‌های الکترونیکی

arrow گزارش‌گیری

arrow فرم‌های پرشده

arrow گروه‌بندی فرم‌ها

arrow فهرست دسترسی‌های تعریف‌شده

arrow نمایش فرم در سایت

arrow پیگیری فرم در سایت

arrow نمایش فرم با قالب خاص

               

              

 

روش استفاده از ماژول فرم‌های الکترونیکی پیشرفته:

میتوان روی شکل مربوط به ماژول فرمهای الکترونیکی پیشرفته در صفحه نخست سمپا کلیک کرد یا اینکه از منوی سمت راست در سمپا استفاده نمود.

 

فرم الکترونیکی50  

فلش بازگشت

فرم جدید:

از طریق این گزینه می‌توان فرم جدیدی را ایجاد کرد و تنظیمات مربوط به آن را انجام داد و در مکانهای مختلف سایت از آن فرم استفاده نمود تا کاربران سایت بتوانند فرمها را پرکرده و ارسال نمایند.

فرم الکترونیکی 12 

 

bullet A

زبان: در سایتهای چندزبانه،از این گزینه برای انتخاب زبان در افزودن فرمهای مربوط به آن استفاده می‌شود.

bullet B

صاحب فرم: در این بخش ایجادکننده فرم را انتخاب می‌کنیم که از کاربران سمپا می‌باشد.

bullet C

سازمان مرتبط: اگر بخواهیم فرمهای مربوط به هر سازمان را جداگانه ایجاد کرده و نمایش دهیم، ابتدا از طریق ماژول سازمانها، اسامی سازمانها را وارد می‌کنیم سپس در این بخش، آن را از لیست انتخاب می‌نماییم.

bullet D

عنوان: تیتر یا عنوان فرم الکترونیکی را در این قسمت وارد می‌کنیم.

bullet E

توضیح: در این قسمت عباراتی را برای توضیحات بیشتر فرم بکارمی‌بریم که این توضیحات فقط برای اطلاع کاربران ایجادکننده فرم باشد و در سایت نماش داده نمی‌شود.

bullet F

فایل الگوی پست‌الکترونیکی: در این بخش میتوان قالبی را که برای ارسال فرم از آن استفاده می‌شود، بارگذاری کرد.فایل الگوی پست‌الکترونیکی باید یک فایل HTML معتبر باشد و حتما شامل دو رشته بصورت $FormTitle$ و $FormBody$ باشد. این رشته‌ها توسط عنوان فرم و بدنه فرم جایگزین خواهند شد.می‌توان یک صفحه HTML موردنظر خود را طراحی کرده و پارامترهای فوق را در آن قرار داد و از این طریق فایل الگو را بارگذاری کرد.دراین صورت نامه الکترونیکی دریافت‌شده مطابق با الگوی موردنظر خواهد بود.(وارد کردن اطلاعات در این گزینه ضروری نمی‌باشد).

bullet G

فرم الکترونیکی فعال است : با انتخاب این گزینه،فرم را برای نمایش در سایت فعال می‌ کنیم.

bullet H

شماره پیگیری ارسال شود: با انتخاب این گزینه، افرادی که در سایت فرمی را ارسال کرده باشند، می‌توانند شماره پیگیری دریافت نمایند تا در صورت لزوم نتیجه فرم خود را از این طریق پیگیری نمایند.

bullet I

فرم دریافتی به آدرس پست‌الکترونیک فرستاده شود: اگر بخواهیم فرمهای ارسال‌شده از طرف کاربران، علاوه بر مشاهده در فهرست فرمهای الکترونیکی در سمپا به آدرس پست‌الکترونیکی مسئول مربوطه نیز ارسال شود، این گزینه را انتخاب می‌کنیم و موارد زیر را تکمیل می‌نماییم:

 

  • موضوع پست‌الکترونیک: در این قسمت، عنوانی را برای فرم درنظر می‌گیریم که این عنوان در هنگام دریافت پست‌الکترونیک در subject قابل‌نمایش است.
  • پست‌الکترونیکی فرستنده: در این قسمت تعیین می‌کنیم که فرم توسط کدام پست‌الکترونیکی ارسال شود که در حالت کلی " آدرس سایت@ no-reply " را وارد می‌کنیم. (مثال: no-reply@radcom.ir ) . اگر گزینه اعتبارسنجی فرستنده پست‌الکترونیکی انتخاب نشده باشد،فرمهای پرشده با اطلاعات پیش‌فرض مربوط به پست‌الکترونیکی که در سمپا درج شده است فرستاده می‌شود. در صورتیکه کاربر بخواهد فرمها با آدرس الکترونیکی دیگری فرستاده شود،لازم است این گزینه را انتخاب کرده و موارد مربوط به این قسمت را تکمیل نماید، ولی در حالت کلی نیازی به انتخاب این گزینه نمی‌باشد.
  • پست‌الکترونیکی گیرنده، CC و BCC: در این بخشها پست‌الکترونیکی فرد یا افرادی را که قرار است لیست فرمهای پرشده به آنها ارسال شود،وارد می‌کنیم.
bullet J

فرم توسط ارسال‌کننده قابل ویرایش است: اگر بخواهیم فرم پرشده‌ای که کاربر ارسال کرده است،مجددا قابل ویرایش و ارسال مجدد باشد،این گزینه را تیک می‌زنیم و محدودیت زمانی برای ویرایش فرم را از طریق کادر بازشده تعیین می‌کنیم. 

bullet K

شما باید یک گروه انتخاب کنید: ابتدا برای فرمها از طریق ماژول گروه‌بندی، گروه تعریف می‌کنیم و از این قسمت گروه آن فرم را انتخاب می نماییم.

bullet L

ذخیره: فرم الکترونیکی را پس از ایجاد یا ویرایش از طریق این گزینه ذخیره می‌کنیم.

 

 

بعد از ذخیره کردن فرم جدید چند کلید دیگر به کادر اضافه می‌ شود:

فرم الکترونیکی 23 

bullet A حذف: برای حذف فرم ایجاد شده از این گزینه استفاده می کنیم. 
bullet B تکرار فرم: اگر بخواهیم فرم دیگری را با همین مشخصات ایجاد کنیم از این گزینه استفاده کرده و مواردی را که نیاز داریم، ویرایش می کنیم. در این حالت پنل‌ها و فیلدهای فرم را نیز داریم و نیازی به ایجاد دوباره آنها نیست، این کار موجب صرفه‌جویی در زمان ایجاد فرمها می‌شود.
bullet C افزودن وضعیت: مدیر سایت می‌تواند برای فرمی که ایجاد کرده است وضعیتهای مختلفی مثل "تاییدشده" یا "ردشده" و ... تعریف نماید.

 

فرم الکترونیکی 30

 arrow

 

 پنل جدید:    

پس از ایجاد فرم و تنظیمات آن،باید پنل جدید تعریف نماییم.یک فرم می‌تواند چندین پنل داشته باشد، چون ممکن است یک فرم دارای بخشهای مختلفی باشد و در هر بخش چیدمان فیلدها متفاوت باشد.بنابراین میتوان هر پنل را برای قراردادن چندین فیلد ایجاد کرد که از نظر تعداد ستون یکسان باشند. بعنوان مثال یک فرم می‌تواند دارای پنل مشخصات فردی باشد که فیلدهای آن 2 ستونه است و یک پنل مشخصات کاری هم داشته باشد که فیلدهای آن تک‌ستونه است،بنابراین برای واردکردن این فیلدها در فرم، باید دو پنل با ستونهای جدا تعریف نماییم و فیلدهای مربوطه را در پنلهای خود قرار دهیم.

فرم الکترونیکی 31 

bullet A

زبان: در سایتهای چندزبانه، از این گزینه برای انتخاب زبان سایت در افزودن پنل مربوط به آن استفاده می‌شود. 

bullet B

عنوان پنل: تیتر یا عنوان پنل را در این قسمت وارد می‌کنیم.

bullet C

اولویت: اگر برای یک فرم چند پنل داشته باشیم، از این قسمت اولویت نمایش پنلها را به عدد وارد می‌کنیم تا هر پنل در جای مشخص خود نمایش داده شود.

bullet D

تعداد ستونهای نمایش: برای تعیین چیدمان فیلدها در یک پنل، در این قسمت تعداد ستونهای نمایش فیلدها را به عدد وارد می‌کنیم.

bullet E

CssClass عنوان: قالبی را معرفی می‌کند که عنوان پنل، با آن قالب نمایش داده می‌شود.این قالب باید قبلا در فایل css تعریف شده باشد.انتخاب این گزینه ضروری نمی‌باشد.

bullet F

CssClass جدول: در نمایش فرم ،هر پنل در یک جدول قرار می‌گیرد. می‌توان قالبهای css تعریف‌کرد که این جداول را بصورت دلخواه نمایش دهند. با استفاده از این گزینه می‌ توان قالبهای از پیش تعیین شده در فایل css سایت استفاده کرد. برخی از این قالبهای تعیین شده در فایل css سایت عبارتند از "tableitem" و "tablealternateitem" . انتخاب این گزینه ضروری نمی‌باشد.

bullet G

عرض جدول: این قسمت، عددی را از کاربر بر حسب پیکسل می‌گیرد که این عدد،عرض جدولی را که پنل درآن قرار دارد را تعیین می‌کند. به نوعی می‌توان گفت که این عدد عرض پنل را تعیین می‌کند. در صورتیکه هیچ مقداری برای آن درنظر گرفته نشود، بصورت خودکار مقدار 100%  را برای خود درنظر می‌گیرد.

bullet H

کد javascript با CssClass : با استفاده از کدهای جاوا اسکریپت می‌توان برخی عملیات سمت کاربر را روی فرم انجام داد. برخی از این عملیات عبارتند از اعلام پیام های خطا،تغییر رنگ برخی قسمت‌ها و... در این بخش می‌توان کد جاوااسکریپتی را برای پنل قرار داد تا سمت کاربر اجرا شود واردکردن اطلاعات این گزینه ضروری نمی‌باشد.

bullet I

توضیح: در این بخش کاربر می‌تواند عباراتی را برای توضیح بیشتر پنل قرار دهد،این توضیحات برای کاربر ایجاد کننده پنل می‌باشد و در سایت نمایش داده نمی‌شود.

bullet J

عنوان پنل نمایش داده شود: با انتخاب این گزینه، عنوانی را که برای پنل وارد کرده‌ایم در فرم نمایش داده می‌شود.

bullet K

این پنل فعال است: با انتخاب این گزینه، پنل فعال می‌شود و در فرم نمایش داده می‌ شود. با عدم انتخاب این گزینه،پنل و تمامی فیلدهای موجود در آن، در فرم نمایش داده نمی‌شوند.

bullet L

ذخیره: از طریق این گزینه میتوان تغییرات انجام‌شده در پنل را ذخیره کرد.

فلش بازگشت
 

فهرست پنل‌ها :

در این قسمت میتوان تمامی پنل‌هایی را که برای یک فرم ایجاد کرده‌ایم مشاهده یا ویرایش نماییم.

فرم الکترونیکی 9 

bullet A

جدید: از طریق این گزینه میتوان پنل جدیدی به فرم اضافه نمود.

bullet B

حذف: برای حذف یک پنل،آن را انتخاب و از طریق این گزینه حذف می‌نماییم.

فرم الکترونیکی 37

فهرست فیلدها: با کلیک بر روی این گزینه در هر پنل، فهرست فیلدهای ایجاد شده برای آن پنل نشان داده می‌شود که می‌توان با انتخاب هر فیلد، آن را ویرایش یا فیلد جدیدی اضافه نمود.

 

  برای مشاهده فهرست پنل‌های یک فرم، از صفحه  فهرست فرم‌های الکترونیکی و گزینه  فرم الکترونیکی 39   نیز میتوان استفاده نمود.

 

فلش بازگشت

فیلد جدید :

پس از ایجاد فرم و پنل‌های مربوط به یک فرم، این گزینه فعال می‌‌شود و باید تک‌تک فیلدهای فرم را اضافه نماییم. برای افزودن هر فیلد، به تعداد فیلدها روی این گزینه کلیک می‌نماییم و پس از افزودن فیلد و تنظیمات آن،فیلد را ذخیره می‌نماییم. فیلدها (نام ،نام‌خانوادگی، تحصیلات و...) همان اطلاعاتی هستند که در فرم نمایش داده می شوند و کاربر با پرکردن آنها، اطلاعات خود را به سایت ارسال می‌نماید.

فرم الکترونیکی 32 

bullet A

عضو پنل: این قسمت فهرست پنل‌هایی که برای فرم ایجاد کرده‌ایم را نشان می‌دهد و باید پنلی را که می‌خواهیم فیلد موردنظر را در آن قرار دهیم، انتخاب نماییم.

bullet B

نوع فیلد: در این قسمت فهرستی از فیلدهای مختلف وجود دارد تا کاربر با استفاده از آنها بتواند فرم موردنظر خود را بسازد:

  • TextBox-Single Line : این گزینه امکان ورود اطلاعات بصورت تک‌خطی و دستی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. مانند نام، تلفن...

فرم الکترونیکی 33 

  •  TextBox-Multiple Line : این گزینه امکان ورود اطلاعات بصورت چندخطی و دستی را در اختیار کاربر قرارمی‌دهد.مانند:آدرس...

فرم الکترونیکی 34 

  •  CheckBox: این گزینه،اطلاعات را بصورت گزینه در اختیار کاربر قرار می‌دهد و کاربر می‌تواند یک یا چند گزینه را انتخاب نماید.

فرم الکترونیکی 35 

  •  RadioButton : این گزینه،اطلاعات را بصورت گزینه در اختیار کاربر قرارمی‌دهد و کاربر می‌تواند فقط یک گزینه را انتخاب نماید.

فرم الکترونیکی 2 

  •  DropDownList : این گزینه امکان ایجاد لیست را در اختیار کاربر قرارمی‌دهد تا بتواند گزینه موردنظر را از لیست بازشده انتخاب نماید.

فرم الکترونیکی 3 

  •  Lable: از طریق این گزینه می‌توان یک برچسب ایجاد کرد و اطلاعات را روی آن نوشت که امکان ویرایش از طرف کاربر وجود ندارد.

فرم الکترونیکی 4 

  •  Input File : از طریق این گزینه کاربر می تواند فایل‌های موردنیاز برای یک فرم را ضمیمه نموده و به سایت ارسال نماید.

فرم الکترونیکی 5 

bullet C زبان: اگر سایت دارای چندزبان باشد،از طریق این گزینه زبان مربوط به فیلد را انتخاب می‌کنیم.
bullet D جهت فیلد: این گزینه جهت فیلد قرار داده شده را مشخص می‌کند.
bullet E تراز متن: این گزینه تعیین می‌کند که متن در فیلد از چپ یا راست نوشته شود.
bullet F شناسه فیلد: در این قسمت عبارتی را وارد می‌کنیم که فیلد با آن در پنل شناخته می‌شود. این شناسه در پنل یکتاست و باید با حروف انگلیسی و عدد و بدون فاصله باشد که این عبارت در فرم نمایش داده نمی‌شود و درج آن ضروری است.
 

  شناسه فیلد می‌تواند عنوان انگلیسی فیلد باشد. بعنوان مثال کلمه" name  " را برای فیلد " نام" وارد می‌کنیم.

 
bullet G

عنوان فیلد: در این قسمت عبارتی را وارد می‌کنیم که میتواند به هر زبانی باشد و عنوان فیلدی باشد که درکنار فیلد قابل‌نمایش است. 

bullet H

مقدار اولیه:در این قسمت فقط برای فیلدهایی که مقدار اولیه نیاز دارند، اطلاعات وارد می‌‌کنیم.از این گزینه برای فیلدهای CheckBox ، RadioButton و DropDownList استفاده می‌شود، بطوریکه اطلاعات مربوط به آنها را در خطوط جداگانه وارد می‌کنیم و در صورت قراردادن گزینه‌ای بعنوان پیش‌فرض، کنار آن فیلد علامت " * "  را قرار می‌دهیم.

 

فرم الکترونیکی 6 

 

bullet I

تعداد ستون: با استفاده از این گزینه می‌توان تعیین کرد که فیلد انتخاب‌شده دارای چند ستون یا چند کاراکتر باشد، از این گزینه برای فیلدهای TextBox-Single Line و TextBox-Multiple Line استفاده می‌شود که عرض کادر را میتوان تغییر داد.

bullet J

حداکثر اندازه ورودی: از طریق این گزینه می‌توان تعیین کرد که در یک فیلد حداکثر چند کاراکتر می‌توان وارد نمود، از این گزینه برای فیلدهای TextBox-Single Line و TextBox-Multiple Line استفاده می‌شود.

 

گزینه تعداد ستون، اندازه عرض یک فیلد را نشان می‌دهد که در مرتب‌کردن فیلدها موثر است و گزینه حداکثر اندازه ورودی، تعداد کاراکترهایی که می‌توانیم در فیلد وارد نماییم را نشان می‌دهد.

 

bullet K

نام CssClass: این گزینه نام یک قالب css از پیش تعریف‌شده را گرفته و از آن برای فیلد موردنظر استفاده می‌کند،برخی از این قالب‌ها بصورت پیش‌فرض در فایل css سایت موجود است و کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند. بعنوان مثال اگر فیلد TextBox-Single Line را بکاربریم، در این قسمت باید قالب TextBox را انتخاب نماییم.

bullet L

عرض متن: در این قسمت مقدار عددی را وارد می‌کنیم که تعیین می‌کند چه اندازه فضایی بر اساس پیکسل به عنوان فیلد اختصاص داده شده است با واردکردن مقدار یکسان برای برخی از فیلدها در این قسمت میتوان آن فیلدها را بصورت مرتب زیرهم قرار داد.

 

فرم الکترونیکی 7 

 

bullet M

اولویت: در این قسمت با واردکردن مقدار عددی برای هرفیلد می‌توان اولویت نمایش هر فیلد را در فرم مشخص کرد.

bullet N

این فیلد فعال است: با انتخاب این گزینه فیلد در حالت فعال قرار می‌گیرد و کاربر می‌ تواند از آن استفاده نماید.

bullet O

این فیلد فقط خواندنی است: با انتخاب این گزینه، فیلد فقط قابل خواندن می‌شود و نمی‌توان اطلاعاتی را در آن وارد نمود.

bullet P

این فیلد قابل مشاهده است: در صورتیکه بخواهیم در یک فرم برخی از فیلدهای آن برای کاربر قابل نمایش نباشد میتوان به جای حذف کردن فیلد،این گزینه را از حالت انتخاب خارج کرد.

bullet Q

مقدار این فیلد باید یکتا باشد:با انتخاب این گزینه، کاربران نمی‌توانند این فیلد را با اطلاعات تکراری پرکنند و این فیلد منحصربه‌فرد است.

bullet R

این فیلد ضروری است: با انتخاب این گزینه، وارد کردن مقدار برای فیلد در فرم ضروری می‌شود و کاربر باید مقداری را برای فیلد وارد نماید.

bullet S

عبارت منظم (Regex): در صورتیکه بخواهیم کاربر برای یک فیلد، اطلاعات درستی را وارد نماید. در این قسمت عباراتی را قرار می‌دهیم که محدودیتی را برای کاربر اعمال می‌کند تا اطلاعات را با فرمت خواسته‌شده در فرم وارد نماید. در شکل زیر برخی از فرمتها نشان داده شده است،در صورت نیاز برای استفاده از سایر موارد میتوان از طریق اینترنت، عبارات مربوط به یک فیلد را جستجو کرد و در این بخش وارد نمود.

 

 

 توضیح عملکرد عبارات منظم
  
آدرس پست الکترونیکی  \w+([-+.']\w+)*@\w+([-.]\w+)*\.\w+([-.]\w+)*
آدرس الکترونیکی (URL) http(s)?://([\w-]+\.)+[\w-]+(/[\w- ./?%&=]*)?
 کدپستی 10 رقمی \d{10}
 عدد حداقل 5 رقمی و حداکثر 8 رقمی \d{5,8}
 تاریخ میلادی \d{4}/\d{1,2}/\d{1,2}
 تاریخ شمسی (12|13|14)\d\d[/]([1-9]|0[1-9]|1[012])[/](0[1-9]|1[0-9]|2[0-9]|3[0-1]|[1-9])
 رشته ای با حداقل حاوی 5 کاراکتر [^;’><-]{5, }

 

 

bullet T

پیغام ضروری بودن فیلد: اگر واردکردن مقدار برای فیلدی الزامی باشد و کاربر مقداری را وارد نکرده باشد، عبارتی را در این قسمت درج می‌کنیم که به کاربر نمایش داده شود تا مقدار فیلد را وارد نماید.

bullet U

پیغام معتبر بودن فیلد: اگر برای صحیح واردکردن فیلدی، عبارات منظم تعیین کرده باشیم و کاربر اطلاعات را نادرست وارد کند،عبارتی را مبنی بر سازگار نبودن اطلاعات در این قسمت درج می‌کنیم که به کاربر نمایش داده شود.

bullet V

راهنمایی(Tip): در این قسمت میتوان عبارتی را بعنوان راهنمایی برای فیلد وارد نمود تا هنگامی که کاربر موشواره (mouse) را روی فیلد نگاه می‌دارد،نمایش داده شود.

bullet W

کد Javascript: در این قسمت میتوان قطعه برنامه‌ای به زبان Javascript را وارد نمود تا عملیات ساده خاصی از قبیل نمایش یک پیغام را سمت کاربر اجرا کند.در صورتیکه کاربر با زبان برنامه‌نویسی فوق آشنا نباشد، واردکردن کد در این قسمت ضرورتی ندارد.

برای نوشتن کدی که کاربر بتواند با انتخاب گزینه‌ای، فیلدهای خاصی که مربوط به آن گزینه می‌باشد، فعال گردد باید کدی را به زبان Javascript نوشت و در آن از ID مربوط به فیلدهای مربوطه برای اجرای شرط، استفاده نمود.

بعنوان مثال اگر کاربر بخواهد با انتخاب گزینه هایی مانند (زن یا مرد) در فیلد (جنسیت)، فیلد مربوط به (نظام وظیفه ) فقط برای آقایان فعال گردد، باید در کادر مربوط به کد Javascript در فیلد ( جنسیت ) کدی را بنویسد که در آن شرطی برای غیرفعال کردن فیلد (نظام وظیفه) در صورت انتخاب گزینه (زن) تعیین نماید که برای تعریف فیلدها در کد فوق می‌بایست از ID مربوط به فیلد(زن) و فیلد (نظام وظیفه) که در نمایش هر فیلد قابل رویت است، استفاده نماید.

لازم به‌ذکر است که کاربر می‌تواند قطعه کد Javascript  مربوطه را بدون هیچگونه تگ اضافی در کادر کپی نماید و نیازی به نوشتن کدهای شروع و پایان نیست.

bullet X

ذخیره: از طریق این گزینه فیلد جدید و تنظیمات مربوط به آن را ذخیره می‌کنیم.

 

فهرست فیلدها:

در این قسمت میتوان تمامی فیلدهایی را که برای یک پنل ایجاد کرده‌ایم، مشاهده یا ویرایش نماییم.

فرم الکترونیکی 10 

bullet A جدید: از طریق این گزینه میتوان فیلد جدیدی به پنل اضافه نمود.
bullet B حذف: برای حذف یک فیلد،آن را انتخاب و از طریق این گزینه حذف می‌نماییم.
 

  برای مشاهده فهرست فیلدهای یک پنل، از صفحه  فهرست فرم‌های الکترونیکی و گزینه  فرم الکترونیکی 39  و انتخاب گزینه  فرم الکترونیکی 37  نیز میتوان استفاده نمود.

 

فلش بازگشت

فهرست فرم‌های الکترونیکی :

از طریق این گزینه می‌توان فهرست تمام فرم‌های ایجادشده را مشاهده نمود و از طریق گزینه‌های موجود، فرم را ویرایش یا گزارشی از فرم تهیه کرد یا فرم‌های ارسال‌شده از سوی کاربران را مشاهده نمود.

فرم الکترونیکی 8 

bullet A

جدید: از طریق این گزینه میتوان فرم جدیدی به فهرست فرم‌ها اضافه نمود.

bullet B

حذف: برای حذف یک فرم، آن را انتخاب و بر روی این گزینه کلیک می‌کنیم.

فرم الکترونیکی 39

پنلهای تعریف‌شده: با کلیک بر روی این گزینه در هر فرم، فهرست پنلهای ایجاد شده برای آن فرم نشان داده می‌شود که می‌توان با انتخاب پنل، آن را ویرایش کرد و یا اینکه فیلدهای آن پنل را اضافه یا ویرایش نمود.

فرم الکترونیکی 38

مشاهده و تست فرم: با کلیک بر روی این گزینه در هر فرم، میتوان قبل از قرار دادن فرم در سایت،آن را مشاهده نمود و در صورت نیاز به ویرایش فرم ،از طریق گزینه پنلهای تعریف‌شده و انتخاب فیلدهای آن، عملیات ویرایش فیلدها را انجام داد.

 
   

برای مرتب نمودن فیلدها در یک فرم میتوان تک‌تک فیلدها را در صفحات جداگانه باز کرد و با وارد نمودن مقادیر یکسان در گزینه "عرض متن" و مقادیری برای هم‌عرض کردن ستونها در گزینه "تعداد ستون" در هر فیلد، آنها را مرتب نمود.

 

 فرم الکترونیکی 43 فرم‌های ارسال‌شده: با کلیک بر روی این گزینه در هر فرم میتوان تمام فرم‌های ارسالی از طرف کاربران را مشاهده نموده، وضعیت فرم‌ها را تعیین و به فرم‌های ارسالی پاسخ داد.
فرم الکترونیکی 41 گزارش‌گیری: با کلیک بر روی این گزینه در هر فرم، میتوان گزارشهایی بر اساس فیلدهای فرم تهیه نمود.

 

 

فلش بازگشت

گزارش جدید:

از طریق این گزینه می‌توان برای هر فرم بر اساس فیلدهای انتخابی، گزارش ایجاد کرد و بصورت فایل Excel آن را مشاهده نمود.

فرم الکترونیکی 11 

bullet A

زبان: اگر سایت دارای چندزبان باشد،از طریق این گزینه زبان مربوط به گزارش جدید را انتخاب می‌کنیم. 

bullet B

صاحب گزارش: در این قسمت نام کاربر سمپا که گزارش جدید را ایجاد می‌کند، انتخاب می‌کنیم.

bullet C

عنوان: در این قسمت عنوانی را برای گزارش جدید وارد می‌کنیم.

bullet D

توضیحات: در این قسمت کاربر می‌تواند توضیحاتی را در مورد گزارش مربوطه وارد نماید.

bullet E

این گزارش فعال است: با انتخاب این گزینه، گزارش مربوطه برای کاربران سمپا فعال می‌شود.

bullet F

ذخیره: از طریق این گزینه، گزارش جدید را ذخیره می‌کنیم.

 

 

پس از ذخیره مشخصات گزارش، گزینه‌هایی برای ایجاد گزارش و تنظیمات آن فعال می‌گردد:

فرم الکترونیکی 1
 

 

bullet A انتخاب ستونهای گزارش: در این قسمت  فیلدهایی از یک فرم را که می‌خواهیم از آنها گزارش تهیه نماییم، انتخاب می‌کنیم.
فرم الکترونیکی 2

 

اگر فرمی که می‌خواهیم از آن گزارش‌گیری نماییم دارای چند پنل باشد، می‌توان از این بخش پنل موردنظر را برای گزارش‌گیری انتخاب نمود تا در گزارش ایجادشده فقط فیلدهای مربوط به آن پنل نشان داده شود.سپس تک تک فیلدهای موردنظر مربوط به آن پنل را انتخاب و روی گزینه " افزودن ستون" کلیک می‌نماییم.

برای حذف یک فیلد، آن را انتخاب و روی گزینه " حذف ستون انتخابی" کلیک می‌نماییم.

 

bullet B معیارهای گزارش: در این قسمت معیارهایی را برای ایجاد یک گزارش مشخص می‌کنیم.

 

فرم الکترونیکی 3

در کادر فوق می‌توانیم بازه زمانی را برای فرم‌های ارسال‌شده تعیین کنیم تا بر اساس تاریخ مشخصی از فرم‌ها، گزارش‌گیری نماییم. سپس وضعیت فرم را مشخص کرده و شروطی را برای فیلدهای مختلف قرار دهیم.

در این قسمت ابتدا پنل و فیلدی که می‌خواهیم برای آن شرط تعیین نماییم را انتخاب و نوع شرط را تعیین کرده سپس روی گزینه " افزودن شرط" کلیک می‌نماییم تا شرط تعیین شده به لیست اضافه شود. 

برای حذف یک شرط، آن را انتخاب و روی گزینه " حذف شروط انتخابی" کلیک می‌نماییم.

 

bullet C

ذخیره: پس از افزودن فیلدهای گزارش و سایر تنظیمات، از طریق این گزینه گزارش را ذخیره می نماییم.

bullet D

حذف: از طریق این گزینه، گزارش ایجادشده را حذف می‌نماییم.

bullet E

تکرار گزارش: در صورتیکه بخواهیم گزارشی ایجاد کنیم که تا حدودی شبیه گزارش قبلی باشد،از طریق این گزینه میتوان گزارش قبلی را تکرار کرد و فقط بعضی از قسمتها را ویرایش نمود که در اینصورت نیازی به ایجاد سایر قسمتها نمی‌باشد.

bullet F

نمایش گزارش: پس از ایجاد گزارش و ذخیره آن، از طریق این گزینه می‌توان گزارش را بطور کامل  در کادر یا بصورت فایل Excel مشاهده کرد.

 

فرم الکترونیکی 15 

صفحه فوق را میتوان بطور مستقیم چاپ کرد یا اینکه خروجی با فرمت Excel را باز کرده و چاپ نمود.

 

فهرست گزارش‌ها:

در این قسمت میتوان فهرست همه گزارش‌های یک فرم را مشاهده و با انتخاب آن، گزارش را ویرایش نمود.

فرم الکترونیکی 4
 

bullet A جدید: از طریق این گزینه میتوان گزارش جدیدی برای یک فرم ایجاد نمود.
bullet B حذف: برای حذف یک گزارش، آن را انتخاب و روی این گزینه کلیک می‌نماییم.
bullet C نمایش گزارش: از طریق این گزینه میتوان گزارش مربوطه را مشاهده نمود.

 

فلش بازگشت

همه فرم‌های پرشده:

در این قسمت میتوان همه فرم‌های پرشده توسط بینندگان سایت را به همراه مشخصاتشان مشاهده یا جستجو کرد و با کلیک بر روی " کد" هر فرم،اطلاعات پرشده را مشاهده و چاپ نمود یا پاسخی را برای فرم درنظرگرفت.

فرم الکترونیکی51

bullet A

کلمه جستجو: در این قسمت میتوان فرمها را بر اساس کلمه مانند شماره پیگیری یا نام کاربری که فرم را پر کرده است، جستجو نمود.

bullet B

تاریخ ارسال: در این قسمت میتوان فرمها را بر اساس بازه زمانی که فرم ارسال شده است، جستجو نمود.

bullet C

وضعیت: با انتخاب گزینه‌های موجود در این قسمت میتوان فرم‌ها را بر اساس وضعیتی که تعریف کرده‌ایم و فرم را پس از مشاهده در آن وضعیت قرار داده‌ایم، جستجو نماییم.

bullet D

وضعیت پاسخ: با انتخاب گزینه‌های موجود در این قسمت میتوان فرم‌ها را بر اساس وضعیت پاسخ آنها جستجو و انتخاب کرد.

bullet E

مورد جستجو: با انتخاب گزینه‌های موجود در این قسمت میتوان فرم‌ها را بر اساس کد یا شماره پیگیری جستجو کرد.

bullet Fمشاهده فرم: با کلیک بر روی کد هر فرم میتوان آن فرم را بازکرده و پس از خواندن، فرم را چاپ نمود.

 

فرم الکترونیکی 18 

  • وضعیت : پس از خواندن فرم از طریق این گزینه، وضعیت آن را مشخص کرده و ذخیره می‌نماییم.
  • چاپ : از طریق این گزینه ها، فرم را به دو صورت میتوان چاپ نمود.

 

bullet G
 پاسخ های ارسالی: با کلیک روی گزینه  فرم الکترونیکی52   میتوان پاسخ جدیدی به کاربر داد و یا اینکه فهرست پاسخ‌ها را مشاهده نمود.

 

 

فرم الکترونیکی 19 

  • زبان: در سایتهای چندزبانه، از این قسمت زبان مربوط به پاسخ فرم را انتخاب می‌کنیم.
  • در سایت نمایش داده شود: با انتخاب این گزینه، پاسخ مربوط به فرم در هنگام پیگیری فرم از طریق کاربر نمایش داده می‌شود.
  • خوانده شد: انتخاب این گزینه نمایانگر این است که کاربر سایت فرم مربوطه را مشاهده کرده و می‌تواند پاسخ دهد.
  • متن پاسخ: در این قسمت پاسخ مربوط به فرم را برای اطلاع کاربر وارد می‌کنیم. 
  • ذخیره: از طریق این گزینه، پاسخ مربوط به فرم را ذخیره می‌کنیم.

 

bullet Hجدید: از طریق این گزینه کاربر سمپا می‌تواند فرم جدیدی را ایجاد نماید.
bullet Iحذف: برای حذف یک فرم، آن را انتخاب و روی این گزینه کلیک می‌نماییم.

 

منتظر پاسخ:

در این قسمت میتوان فرم‌هایی را که پاسخ داده نشده‌اند، مشاهده و مانند فوق پاسخ را وارد نمود.

 

فرم الکترونیکی 29  

اگر فرمی منتظر پاسخ باشد،علامت  فرم الکترونیکی 42  در کنار مشخصات ارسال کننده فرم قرار می‌گیرد.

 

فرم‌های پرشده بر اساس وضعیت :

از طریق این گزینه میتوان فرمها را بر اساس وضعیت‌های مختلفی مانند تایید شده، بررسی نشده و بدون وضعیت که تعریف کرده‌ایم،مشاهده نماییم و آن را ویرایش کرده یا پاسخی را وارد کنیم.

فرم الکترونیکی 20 

 

پیگیری فرم ارسالی :

در این قسمت، میتوان فرم ارسالی از طرف کاربر را بر اساس شماره پیگیری مشاهده نمود.

فرم الکترونیکی 24 

برای مشاهده فرم موردنظر، شماره پیگیری کاربر را وارد کرده و روی گزینه" مشاهده" کلیک می‌نماییم.

 

میانبرها:

از این گزینه برای دسترسی سریعتر به ماژولهای مرتبط با فرم‌های الکترونیکی استفاده می‌کنیم.

فهرست گروه‌بندی‌ها:

اگر بخواهیم فرم‌ها را برای نمایش در سایت ازهم تفکیک کنیم و هر گروه از فرم‌ها را بطور جداگانه و در صفحات مختلف نمایش دهیم، در این بخش باید فرم‌ها را گروه‌بندی نماییم و هنگام افزودن فرم جدید، گرو ه  آن را انتخاب نماییم.
با کلیک بر روی گزینه فهرست گروه‌بندی‌ها، کادری به عنوان موضوعات بازمی‌شود.

 

فرم الکترونیکی 21 

در این بخش روی کلید گروه‌بندی جدید کلیک می‌کنیم تا کادر زیر باز شود.

فرم الکترونیکی 22 

در این قسمت، موضوع پدر یا شاخه اصلی مربوط به گروه‌بندی را مشخص کرده و در بخش نام گروه، عنوان گروه فرم‌ها را وارد می‌کنیم و تغییرات را ذخیره می نماییم.  

  بهتر است قبل از افزودن فرم جدید ،گروه‌بندی فرم‌ها را از طریق ماژول گروه‌بندی انجام دهیم سپس در هنگام ایجاد فرم جدید از کادر مربوط به گروه، آن را انتخاب نماییم.

 

فلش بازگشت

فهرست دسترسی‌های تعریف‌شده:

اگر بخواهیم به بعضی از فرم‌ها دسترسی بدهیم تا گروه خاصی از کاربران یا اعضای سایت بتوانند به فرمی دسترسی داشته باشند و اطلاعات آن را به سایت ارسال کنند، از این قسمت استفاده می‌کنیم.

فرم الکترونیکی 44 

bullet A

ماژول مرتبط: در این قسمت جستجو را بر اساس ماژولی که به آن دسترسی داده‌ایم، انجام می‌دهیم.

bullet B

تعیین دسترسی: از این قسمت، جستجو را بر اساس کاربران یا اعضای سایت انجام می‌دهیم.

bullet C

نوع دسترسی: از این قسمت، جستجو را با توجه به انتخاب تعیین دسترسی و نوع آن انجام می‌ دهیم.

bullet D

گروه‌بندی: اگر فرم‌ها را گروه‌بندی کرده باشیم، در این قسمت جستجو را بر اساس گروه فرم انجام می دهیم.

bullet E

سطح دسترسی جدید: برای ایجاد دسترسی به فرم‌ها روی این گزینه کلیک می‌نماییم تا کادر زیر باز شود سپس دسترسی فرم‌ها را بر اساس موارد موجود تعیین می‌کنیم:

 

فرم الکترونیکی 45 
bullet A

ماژول مرتبط : در این قسمت  ماژولی که می‌خواهیم به آن دسترسی دهیم را انتخاب می‌نماییم. 

bullet B

تعیین دسترسی برای : از این قسمت، دسترسی را بر اساس کاربران یا اعضای سایت یا نقش اعضای سایت که قبلا تعیین شده، انجام می‌دهیم.

bullet C

انتخاب کنید : با توجه به انتخاب دسترسی برای مورد فوق، در این قسمت گروه اعضا، عضو یا نقش اعضا را مشخص می کنیم.

bullet D

نوع دسترسی : در این قسمت نوع دسترسی را برای گروهی که انتخاب کرده‌ایم، تعیین می‌کنیم که تا چه اندازه می‌توانند به فرم دسترسی داشته باشند و آن را ویرایش و ارسال نمایند.

bullet E

گروه : اگر فرم‌ها را گروه‌بندی کرده باشیم، در این بخش گروهی از فرم هایی که می‌خواهیم اعضای سایت یا کاربران به آن دسترسی داشته باشند را انتخاب می‌کنیم.

bullet F

ذخیره: از طریق این گزینه تنظیمات دسترسی را برای فرم‌ها ذخیره می‌کنیم.

 برای افزودن گروه سایت و نقش اعضا، از ماژول اعضای سایت استفاده می‌کنیم و در این قسمت گروه مربوطه را انتخاب می‌نماییم.

 

فلش بازگشت

 چگونگی نمایش فرم در سایت:

بعد از ایجاد فرم، برای نمایش آن در سایت باید از کادر پویا استفاده نماییم، به همین دلیل در ماژول مدیریت محتوا (CMS)، گزینه مدیریت صفحات را بازکرده و مراحل زیر را انجام می‌دهیم:

فرم الکترونیکی 25 

bullet A

صفحه‌ای را که قبلا ساخته شده و می‌ خواهیم فرم مروطه را در آن نمایش دهیم، انتخاب می‌کنیم.

bullet B

در بخش مدیریت کادرهای صفحه از طریق آیکن  مدیریت محتوا 21، کادر پویا اضافه می‌کنیم.

bullet C

در کادر پویا،انواع انتخابها برای نمایش ماژولهای مختلف وجود دارد،چون می‌خواهیم فرم را در صفحه نمایش دهیم باید از لیست نمایش فرم‌های الکترونیکی پیشرفته یکی از انواع نمایش را انتخاب نماییم.

 

 

بعنوان مثال نوع نمایش فرم را انتخاب می‌کنیم:

فرم الکترونیکی 5
 

bullet A

انتخاب کادر پویا: عنوان کادر پویایی که برای نمایش فرم‌ها انتخاب کردیم را نشان می‌دهد.

bullet B

محل نمایش: محل قرارگیری هر کادر را در یک صفحه مشخص می‌کند. کادرها می‌توانند در هر قسمتی از سایت قرار بگیرند که با توجه به مسترپیج تعیین شده برای صفحه، میتوان محل نمایش کادر را مشخص کرد. بعنوان مثال کادری را میتوان در وسط صفحه،سمت راست یا سمت چپ صفحه قرار داد.

bullet C

عنوان: عنوانی را برای کادر وارد می‌کنیم که در بالای کادر قابل نمایش باشد.

bullet D 

اولویت: در هر صفحه کادرهای زیادی ممکن است قرار داده شود.با توجه به محل نمایش کادرها باید اولویتشان را نیز مشخص کرد تا هر کادری در محل خاص خودش قرار گیرد.اگر اولویت را مشخص نکنیم کادرهایی که محل نمایش یکسان با اولویت یکسان داشته باشند،در یک سطر قرار می‌گیرند و باعث برهم‌ریختن صفحه می‌شوند.

bullet E

عرض کادر: اگر بخواهیم چند کادر را با محل نمایش یکسان و اولویت یکسان در کنارهم قرار دهیم،مقدار دلخواهی را برای عرض هر کادر درنظر می‌گیریم.

bullet F

ارتفاع کادر: اگر بخواهیم چند کادر را با محل نمایش یکسان و اولویت یکسان در کنارهم قرار دهیم،مقدار یکسانی را برای ارتفاع هر کادر درنظر می‌گیریم که دو کادر هم‌اندازه باشند.

bullet G

نمایش عنوان در کادر: اگر بخواهیم عنوانی را که برای کادر وارد کردیم در سایت قابل نمایش باشد،این گزینه را تیک می‌زنیم.

bullet H

استفاده از قالب: برای هر سایتی با توجه به طراحی گرافیک آن سایت قالبهای آماده‌ای وجود دارد که میتوان از آن برای تغییر قالب کادرها استفاده کرد.

bullet I

پارامترها- متغیرهای عمومی :دراین بخش، میتوان تنظیماتی را به دلخواه بر اساس گزینه‌های کادر برای نمایش فرم‌ها انجام داد.
در این قسمت، از گزینه "  کد فرم الکترونیکی"  فرمی که می‌خواهیم در این صفحه نمایش داده شود را انتخاب می‌کنیم.

bullet J

 ذخیره: بعد از تنظیمات کادر پویای فرم، از طریق این کلید تغییرات را ذخیره می‌کنیم.

 

  اگر بخواهیم که کاربر با واردکردن شماره پیگیری بتواند پاسخ فرم خود را ببیند، از کادر پویای فرم الکترونیکی پیشرفته، گزینه پیگیری فرم‌های پرشده را انتخاب می نماییم و در صفحه‌ای از سایت قرار می‌دهیم.

 

فلش بازگشت

نمایش کادر در سایت:

 

پس از قراردادن کادر پویا، در صفحه سایت که کادر را گذاشته‌ایم Refresh می‌کنیم یا کلید F5 را فشار می‌دهیم تا تغییرات و چگونگی نمایش کادر را مشاهده نماییم.

فرم الکترونیک 27 

  از طریق گزینه‌های موجود در متغیرهای عمومی میتوان کادر فرم فوق را براساس موارد مختلف ویرایش کرد.

 

فلش بازگشت

نمایش برخی دیگر از کادرها در سایت:

نمایش پیگیری فرم‌های پرشده:
در این نوع نمایش،کاربران سایت می‌توانند با وارد نمودن کد پیگیری، نتیجه فرم خود را پیگیری نمایند.

فرم الکترونیکی52 

 

فلش بازگشت

نمایش فرم با قالب خاص:

یکی از انواع نمایش فرم، نمایش آن بصورت قالبهای خاص می‌باشد که کاربر سمپا قالب دلخواه را ایجاد می‌کند و در سایت قرار می‌دهد.

اگر بخواهیم فرم‌های کاربران سایت را با فرمت و قالب خاصی در سایت نمایش دهیم، در ابتدا فرم مربوطه و فیلدهای آن را از طریق ماژول فرم‌های الکترونیکی پیشرفته ایجاد می‌کنیم سپس از طریق مدیریت محتوا ابتدا کادری را برای قالب فرم ایجاد نموده و پس از آن کادر پویای "نمایش فرم با قالبهای خاص" را در صفحه‌ای که می‌خواهیم فرم‌ها را نمایش دهیم، قرار می‌دهیم.

مرحله اول: ایجاد کادر برای تعریف قالب فرم:

ابتدا باید قالبی را برای نحوه نمایش فرم تعریف نماییم که اینکار را از طریق کادر ایستا انجام می‌دهیم. 

بنابراین از طریق مدیریت‌محتوا و در یک صفحه، یک کادر ایستا باز می‌کنیم و اطلاعات مربوط به چگونگی نحوه نمایش فرم را در آن اضافه می‌کنیم که به روش‌های مختلفی میتوان چیدمان اطلاعات فرم را انجام داد. در اینجا نحوه نمایش فرم را با یک مثال بطور کلی توضیح می‌دهیم:

فرم الکترونیکی پیشرفته 5

بعنوان مثال برای نحوه نمایش یک فرم در قالب فوق، کادر ایستایی را ایجاد می‌نماییم و فیلدها را به روش زیر در آن وارد می‌کنیم:

فرم الکترونیکی پیشرفته 1

در قسمت ویرایشگر، اطلاعاتی را که نیاز داریم در فرم نمایش داده شود درون جدول و در مکانهای دلخواه بصورت یک قالب قرار می‌دهیم. لازم به‌ذکر است که برای ایجاد برخی از قالب نیاز به دانش کدنویسی در محیط Html می‌باشد در غیر اینصورت میتوان با امکاناتی که ویرایشگر در اختیار ما قرار می‌دهد، قالبها و جداول را ایجاد کنیم و اطلاعات فرم را به روش زیر وارد نماییم: 

فیلدهایی از فرم مربوطه که می‌خواهیم نمایش داده شود را درون قالب یا جدول قرار می‌دهیم و برای ارتباط فیلدها با فرم موردنظر(فرم ایجاد شده از طریق ماژول فرم الکترونیکی پیشرفته)، کد هر فیلد را در بخش موردنظر وارد می‌کنیم.

فرم الکترونیکی پیشرفته 2 

  • برای نمایش فیلدهای یک فرم از علامت $ در ابتدا و انتهای کد فیلد ،کلمه Field ،_ وکد فیلدموردنظر استفاده می‌کنیم.      نام : $Field_23$

بعنوان مثال برای نمایش نام افراد در فرم، کلمه" نام" را در جدول وارد می‌کنیم و برای قرار گرفتن نام افراد از طریق فرمی که پر کرده‌اند، عبارت $Field_23$ را در محل نمایش نام درج می‌کنیم: 

 

  • برای نمایش تاریخ ارسال، شماره پیگیری و فرستنده فرم از علامت $ در ابتدا و انتها و عنوان متغیر که برای تمامی فرم‌ها ثابت هستند، استفاده می‌کنیم.

" تاریخ ارسال: $SubmitDate$   ،   شماره پیگیری: $TrackNumber$    ،  فرستنده فرم: $RelatedMember$  "

 

 پس از ایجاد قالب فوق، کادر ایستا را ذخیره می‌کنیم و کادر را غیرفعال می‌نماییم تا در صفحه قابل‌نمایش نباشد.

فرم الکترونیکی پیشرفته 4 

مرحله دوم: ایجاد کادر پویا برای نمایش فرم با قالب خاص:

پس از ایجاد قالب از طریق کادر ایستا، در صفحه‌ای که می‌خواهیم فرمهای پرشده کاربران را نمایش دهیم،کادر پویای " فرمهای الکترونیکی پیشرفته – فهرست نمونه‌های پرشده یک فرم با قالب خاص " را انتخاب می‌کنیم.

فرم الکترونیکی پیشرفته 3

در کادر فوق ابتدا نام فرمی که برای آن قالب ایجاد کرده و می‌خواهیم اطلاعات آن را نمایش دهیم، از قسمت" کد فرم" انتخاب می‌کنیم.
سپس در قسمت " کد کادر ایستای قالب" ،کد کادر ایستای فوق را که غیرفعال نموده‌ایم ( کادر قالب نمایش فهرست نمونه‌های پرشده فرم)، وارد می‌کنیم.
از طریق گزینه‌های دیگر نیز میتوان در صورت نیاز تنظیماتی را برای نمایش فرم‌های پرشده انجام داد.
بنابراین با انجام مراحل فوق میتوان فرم‌های پرشده را با یک قالب خاص با توجه به مثال مطرح شده در سایت نمایش داد.

فلش بازگشت


...................................................................................... پرسش و پاسخ......................................................................................

کاربرانی که فرم را پر کرده اند چگونه می توانند آن را پیگیری نمایند؟

صفحه ای ایجاد کرده و در آن کادر پویای " پیگیری فرم" را قرار می دهیم تا از طریق کد پیگیری که هنگام ارسال فرم به کاربر داده می شود،بتوانند فرم خود را با توجه به پاسخهای داده شده پیگیری نمایند.

چگونه می توان فرم را در سایت نمایش داد؟

برای نمایش فرم در سایت باید در صفحه مورد نظر،کادر پویای نمایش فرم را قرار دهیم و نام فرم را در آن انتخاب کنیم.

چگونه میتوانم فرمی را که ایجاد کرده ام ویرایش کنم تا فیلدها بصورت مرتب و زیر هم نمایش داده شود؟

برای مرتب نمودن فیلدها  میتوان  مقادیر " تعداد ستون "و "عرض  متن " را برای تک تک فیلدها تغییر داد تا همه فیلدها زیرهم قرار گیرد.
آخرین بروزرسانی
۲۳ مرداد ۱۳۹۳ 
تعداد کلیک
۷,۱۲۷

ارسال نظر

Ali Eram
۱۹ مهر ۱۳۹۲ ۰۲:۰۵
3
1
1

لطفا آموزش نحوۀ استایل دادن به فرمها هم اضافه شود. ظاهرا فرمهایی که در حال حاضر تهیه می شوند به صورت ابتدایی (بدون قالب مشخص) در صفحه نشان داده می شوند که زیبا نیست.


نام را وارد کنید
پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید